Aydın Coşkuner'in Kişisel Ağ Günlüğü

9/23/2005

USB Cihaz Tanıtım Sorunu

Merhaba, bazı bilgisayarlarda USB'ye takılan cihazların tanıtılamadığını veya tanıtıldıktan sonra tekrar çalışmadığını gördüm. Bu sorunu düzeltmek için kendimce bir yöntem buldum.

Eğer elinizde anakart driver'ı varsa veya windows xp kurulduğunda anakartı otomatik olarak tanıdığından eminseniz şunu yapabilirsiniz:
Kontrol Panel -> Sistem -> Donanım -> "Aygıt Yöneticisi" kısmına girin. Burada USB Root Hub (Türkçesini tam hatırlamıyorum, Evrensel Seri Bus Kök Dağıtıcısı gibi birşeydi) 'lara sağ tuşla tıklayıp kaldır'ı seçin. Hepsine bu işlemi yaptıktan sonra sağ tuşla ortalığa tıklayarak "donanım değişikliklerini tara"yı seçin. Donanım böylece tekrar yüklenecek ve sorun büyük ihtimalle çözülecektir. Ayrıca fare USB'den çalışıyorsa bu işlemleri yapmak için klavye kullanmanız gerekebilir.

Not: bu çözümü sorunu olan birkaç cihaz ve bilgisayarda denedim sorunu çözdü. Fakat hubları tekrar tanımak için sürücü istediği de oldu. Onun için elinde anakartın sürücüleri yoksa bunu denemeyiniz.



0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home